12/27/2014

Süslü Kurabiyeler



'Bütün müminleri kendinden iyi bilmen gerekir.'

Nakşibendi Hazretleri ne buyurmuş:
Eller buğday ben saman, eller yahşi ben yaman. 

Yani benden başka herkes iyi kötü olan benim. Herkes zengin ben fakir, herkes yüksek ben aciz, onlar üstün ben nakıs..
Misaller çoğaltılabilir. 
Ama nefis izin vermiyor alçalmak onun işi değil. Hep kendisini üstün görecek hep büyüklenecek. Bu da en fazla kendi akranları arasında vuku bulur. Kardeşler arasında, arkadaş arasında, meslektaşlar arasında. Zengin bir insan fakir olan bir garibi kendisine rakip görmez hiçbir zaman, yine böylece alim olan bir kimse ilimsiz olan bir insanla kıyaslamaz kendisini çünkü dengi değildir, akranı değildir. Akranlık yaşta değildir, malda olur ilimde olur insan neye sahipse onunla kibreder akran seçtiği kimseye karşı..
Koca Nakşibendi hz böyle buyuruyor ama gelin görün;
Bizim öyle bir halimiz var ki;
Eller yaman ben iyi, eller saman ben buğday.. diyoruz.

Uyanabilmek duâsıyla..

~~~


Kurabiye hamuru için:
250 gr tereyağı
1 su bardağı +!3 yemek kaşığı tozşeker
1 yumurta
1 paket vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu
Yeterince un

Süslemek için:
80 gr (1 paket kuvertür beyaz çikolata) veya çokokrem
Pasta süsleri (hindistan cevizi,antep fıstığı tozu vs de olabilir)

Kurabiye için un ve kabartma tozunu birlikte bir kapta eleyelim bu ikisinin haricindeki diğer malzemeleri bir kapta karıştıralım. Unlu karışımı ilave ederek yoğuralım. Ele yapışmayacak kıvama geldiğinde merdaneyle hafif unlanmış tezgahta bir parmak kalınlığında açalım. Çay bardağıyla yuvarlak şekiller keselim.
Kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip 180 derece fırında pembeleşmeye yakın pişirelim. Piştikten sonra soğuyunca beyaz çikolatayı benmari usulü eritip kurabiyenin sadece kenarlarına ince tabaka halinde sürelim. Bir kaseye aldığımız şekerlemeye batıralım. 
Âfiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

 

Oburumben Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template